ساخت قطعات ماشین های لوکس

ساخت قطعات ماشین های لوکس

ساخت قطعات ماشین های لوکس

به کمک پرینت سه بعدی

ساخت قطعات یدکی ماشین های لوکس

مقدمه

یکی از کاربرد های روزافزون پرینتر های سه بعدی،در پرینت سه بعدی و ساخت قطعات خودروها می باشد.

در این مقاله سعی شده است دلایل استفاده از پرینت سه بعدی برای تولید قطعات خودرو به صورت خلاصه توضیح داده شود.

دلایل استفاده از خدمات پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی به عنوان یکی از فرآیند های نو ظهور در تولید و همچنین از فرآیند های با دقت بالا می باشد که در زمان کم و با بهره وری بالا نیاز مشتریان به مدلسازی و ساخت نمونه و ماکت سازی اولیه نمونه را پاسخگو می باشد.

پرینتر های سه بعدی در دو نوع SLA و DLP در بازار موجود می باشند.(برای اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله ی مقایسه ی پرینتر های سه بعدی SLA  و DLP مراجعه فرمایید.)

همچنین پرینتر های سه بعدی از رول های فیلامنت به منظور تولید قطعات استفاده می نمایند که فیلامنت ها در جنس های گوناگون از جمله انعطاف پذیر،مقاوم در برابر دما،شفاف و … را شامل می شوند. 

دلایل استفاده از خدمات پرینت سه بعدی در تولید قطعات خودرو

در برخی موارد،به دلیل وجود برخی محدودیت ها،خرید یک قطعه از خودرو مقرون به صرفه نمی باشد و یا آن قطعه در بازار کمیاب است و یا از نظر هزینه و مسائل دیگر خرید آن قطعه مقدور نمی باشد.

از این رو پرینت سه بعدی یکی از بهترین روش ها برای تولید قطعات خودرو می باشد زیرا پرینت سه بعدی علاوه بر سرعت تولید نسبتا خوب و کیفیت ابعادی و سطحی بالا ، از هزینه های جانبی دیگر مانند تولید و ساخت قالب و تولید انبوه و دیگر مسائل جلوگیری می کند.

از طرف دیگر شما با پرینت سه بعدی قادر خواهید بود قطعه ی مورد نظر خود را از موادی با جنس انعطاف پذیر نیز تولید نمایید البته این مورد منحصر به قطعات خاصی می باشد.

همچنین به دلیل نوسانات قیمت و … پرینت سه بعدی در بسیاری از موارد از نظر هزینه نیز مقرون به صرفه تر از خرید قطعه ی دست دوم (استوک) و یا نو می باشد.

در تصویر زیر،قطعه ی سمت چپ نمونه ی پرینت شده  از قاب سنسور خودروی سوناتا و تصویر سمت راست سنسور اصلی  می باشد که به سفارش مشتری طراحی و پرینت سه بعدی آن صورت گرفته است.

از دیگر نمونه های پرینت شده توسط خدمات پرینت سه بعدی اسپادان می توان به شیشه شور هیوندا و قاب سنسور و … اشاره نمود.

ساخت قاب سنسور توسط پرینت سه بعدی اسپادان

خدمات پرینت سه بعدی

خدمات پرینت سه بعدی اسپادان با سال ها تجربه در زمینه ی طراحی صنعتی،ماکت سازی صنعتی و ساخت قطعات به وسیله ی پرینت سه بعدی و همچنین تولید قطعات خودرو های لوکس آماده ی خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

برای تماس با ما به صفحه ی ارتباط با ما و برای سفارش پرینت سه بعدی با ما به صفحه ی مراحل سفارش و استفاده از خدمات پرینت سه بعدی اسپادان مراجعه فرمایید.

لازم به ذکر است که حتما قبل از اقدام بخ پرینت سه بعدی قطعه ی مورد نظر سوالات متداول در رابطه با پرینت سه بعدی را نیز بخوانید تا آشنایی کلی با پرینت سه بعدی پیدا کرده و سوالات خود حیطه ی پرینت سه بعدی را رفع کنید.


Leave a Reply