دانلود مدل سه بعدی , دانلود فایل سه بعدی

دانلود مدل سه بعدی , دانلود فایل سه بعدی

دانلود مدل سه بعدی , دانلود فایل سه بعدی

دانلود مدل سه بعدی , دانلود فایل سه بعدی

پیش از پرداخت به مبحث دانلود مدل سه بعدی , دانلود فایل سه بعدی ابتدا به شرح مقدمه ای از پرینت سه بعدی و جایگاه فعلی آن در صنعت می پردازیم.

 با توجه به کیفیت قطعات تولیدی در پرینت سه بعدی و مزایای این فرآیند تولید نسبت به روش های دیگر و از طرفی دقت ابعادی ایجادی در این روش,

صنایع امروز رو به تولید قطعات و مدل های خود به روش پرینت سه بعدی آورده اند.

و اما آنچه که پرینت سه بعدی را منحصر به فرد نموده ایجاده ماکت قطعات در اندازه ی کوچک به منظور مشاهده و رفع ایرادات احتمالی مدل اصلی می باشد.

از طرفی با این روش می توان با مدلسازی ماکت های مهندسان معماری در زمینه ی طراحی نما ها و دکوراسیون داخلی کمک شایانی به آن ها نمود.

باتوجه به این تنوع زمینه ی کاری و اهمیت آن در صنایع امروز آشنایی با این روش خالی از لطف نیست.

اما یکی از مقدمات آشنایی با این روش آشنایی با فایل ها و مدل های طراحی شده و خروجی های قابل خواندن توسط دستگاه پرینتر می باشد.

برای استفاده از خدمات پرینت سه بعدی نیاز است که کاربران فایل سه بعدی قطعه ی مورد نظر را داشته باشند که با سه روش قابل تهیه می باشد:

الف) 

 مهندسان شاغل در بخش طراحی پرینت سه بعدی اسپادان می توانند ایده ها و نیاز های شما را متناسب با خواسته ی شما طراحی و تبدیل به فایل سه بعدی کنند.

ب) 

 اگر شما خود مهارت طراحی دارید می توانید فایل موردنظر خود را در یکی از نرم افزار های

…Catia , Solidworks , Inventor , AutoCad , 3DMax , SketchUp , Rhino , Revit , Zebrush

طراحی کنید و در پایان یک فایل سه بعدی با یکی از فرمت های STL,OBJ,STP برای ما ارسال کنید تا در صف سفارشات ساخت با پرینتر سه بعدی قرار گیرد.

ج) 

 اگر قطعه ی مورد نظر شما یک قطعه عمومی است که مورد استفاده افراد دیگر هم می تواند باشد ,

می توانید وقت و هزینه برای طراحی سه بعدی نگذارید و از یکی از سایت هایی که مدل های سه بعدی به اشتراک می گذارند فایل مورد نظر خود را دانلود و برای پرینت ارسال کنید.

در ادامه به چند سایت پر بازدید که مدل های سه بعدی به اشتراک می گذارند اشاره می کنیم:

نکته ی ۱:

شما در سایتهای بالا باید معادل لاتین فایل مورد نظر خود را جستجو کنید و پس از دانلود فایل را باز کرده و از سالم بودن فایل دانلودی مطمئن شوید.

نکته ی ۲:

در سایت های بالا به دلیل قرار دهی فایل ها به صورت STL امکان بررسی دقیق ابعادی طرح نمی باشد و امکان خطای انسانی در حین طراحی وجود دارد لذا برای پرینت قطعات دقیق توصیه نمی شود.

اگر مطالب فوق برای شما مفید بود در صورت تمایل از طریق لینک زیر در گوگل به ما امتیاز ۵ ستاره دهید:

yon.ir/GOOGLE


Leave a Reply