کاربرد پرینت سه بعدی در خودروسازی فورد
Category : دستهبندی نشده
تولید کارآمد با استفاده از چاپ سه بعدی
از زمان تأسیس در سال ۱۹۱۴ ، فورد نوآوری در ساخت خودرو را بر عهده داشته است. از اختراع خط مونتاژ متحرک ۱۱۵ سال پیش که با نام فوردیسم نیز شناخته می شود تا استفاده امروز از تولید افزودنی ، فورد دائماً در فکر پیشرفت صنعت خودرو از طریق افزایش بهره وری ، ارگونومی و کنترل کیفیت است.
در حالی که بسیاری از شرکت ها شروع به کاوش در مورد امکان تولید مواد افزودنی می کنند ، فورد یک قدم دیگر جلوتر است تا با استفاده از پرینت سه بعدی در خودروسازی فورد وسایل نقلیه خود را به سرعت از خط تولید روانه بازار کند.
کارخانه آزمایشی فورد در کلن ، آلمان پیش از آغاز تولید انبوه ، در ایجاد هر طرح جدید خودرو پیشگام است. آنها یک خط تولید کاملاً کوچک در مقیاس کوچک دارند که چندین سال قبل از شروع تولید ، ماشین ها را توسعه می دهند. لارس بوگنار ، مهندس تحقیقات در تیم تحقیق و مهندسی پیشرفته فورد در آخن ، در تلاش است برای ایجاد یک گردش کار بهینه برای ایجاد ابزار و وسایل جانبی برای فرایند تولید فورد.
پذیرش پرینت سه بعدی در شرکت خودروسازی فورد
قبل از تولید ابزار و وسایل جانبی ایجاد کنید
بسیاری از کارخانه های تولیدی برای بهینه سازی روند تولید فعلی خود ، چاپ سه بعدی را انجام می دهند.با این حال ، با داشتن یک کارگاه سه بعدی اختصاصی در کارخانه آزمایشی ، فورد قادر است قبل از ورود یک ماشین جدید به تولید انبوه ، تمام طراحی های مناسب را تولید کند. این به مهندسان فورد فرصت بیشتری می دهد تا طرح های تمام ابزارهای سفارشی را تکرار کنند. فورد می خواهد ابزارهایی بسازد که نه تنها سرعت تولید وسایل نقلیه را سرعت ببخشد بلکه اغلب دارای مزایای ارگونومیکی برای نیروی کار است. به همین دلیل برای فورد مهم است که بتواند طراحی مناسب را برای برنامه ایجاد کند.
ابزارها قبل از رفتن به تولید انبوه در کارخانه آزمایشی ایجاد می شوند
تولید محلی
با استفاده از پرینت سه بعدی در خودروسازی فورد ، نیروهای محلی نیز می توانند ابزارهای مورد نیاز خود را به صورت سه بعدی چاپ کنند. فورد چاپگرهای Ultimaker 3D را در کارخانه های سراسر اروپا ، مانند اسپانیا ، ایتالیا و رومانی قرار می دهد. تیم طراحی در آلمان طرح ها را بصورت الکترونیکی تهیه می کنند و از این ابزارها می توان روز بعد به لطف چاپ سه بعدی استفاده کرد.
اما فورد نیز یک قدم فراتر می رود. با استفاده از راه حل نرم افزاری تولیدکننده Trinckle Paramate ، کارگران در این محیط می توانند بدون هیچ تجربه دیگری در طراحی سه بعدی ، قید ها تولید کنند. این تیم در کلن مولفه هایی را که می توانند برای ابزارهایی مانند دستگیره و نگهدارنده آهنربا استفاده کنند ، ایجاد می کند. مهندس طراحی ماشین را بارگیری می کند ، دستگیره ها را اضافه می کند ، یک فضای باز که در آن آنها نیاز به اضافه کردن بخشی به ماشین دارند و نرم افزار باعث ایجاد جیگ می شود. این طرح را می توان به طور مستقیم به Ultimaker Cura ارسال کرد و به صورت محلی با دستگاه های Ultimaker S5 داخلی خود چاپ کنند.
امروزه فقط مهندسان فرآیند ماهر قادر به طراحی وسایل پیچیده هستند. در آینده حتی کارگر آموزش دیده نیز می تواند از این نرم افزار برای ایجاد ابزارهای خاص خود استفاده کند.
مزایای چاپ سه بعدی
تاکنون این طرح آزمایشی برای فورد بسیار سودمند بوده است. در هر ابزار سفارشی ، آنها مقادیر قابل توجهی پول را در مقایسه با تولید سنتی یا برون سپاری صرفه جویی می کنند. فوکوس به تنهایی با استفاده از بیش از ۵۰ ابزار طراحی سفارشی ، جیگ و لوازم جانبی تولید می شود. فورد همچنین از خط تولید به دنبال لوازم یدکی ماشین آلات تولید است. با چاپ این قسمت ها ، آنها به طور چشمگیر باعث افزایش زمان بهره برداری از ماشین آلات می شوند و خط تولید نیاز به توقف طولانی مدت ندارد.
اما پرینت سه بعدی در خودروسازی فورد فقط از نظر اقتصادی سودمند نیست. بسیاری از این ابزارها مزایای ارگونومیکی خوبی برای نیروی کار فورد دارند. پس از استفاده طولانی مدت ، ابزارهای سنتی فلز می توانند بسیار سنگین به نظر برسند و با گذشت زمان می توانند بر سلامت کارگران تأثیر بگذارند. طیف وسیعی از مواد پرینت سه بعدی اغلب به اندازه کافی قوی برای جایگزینی ابزارهای فلزی هستند ، که باعث می شود زندگی برای پرسنل مونتاژ بسیار ساده تر شود.
برنامه های آینده
پرینت سه بعدی در خودروسازی فورد به سرعت در حال گسترش است. در حالی که بهینه سازی گردش کار برای ایجاد ابزارها ، وسایل نقلیه و وسایل جانبی ، آنها در مورد فرصت های چاپ سه بعدی بیشتر می آموزند. لارس نه تنها به دنبال ایجاد ابزار و لوازم جانبی است ، بلکه به دنبال امکاناتی برای ایجاد قطعات یدکی و قطعات نهایی با استفاده از چاپ سه بعدی است. وی اعتقاد دارد: “ما می خواهیم مرحله بعدی را انجام دهیم ، همچنین می خواهیم قطعات یدکی چاپی ۳ بعدی داشته باشیم. ما می خواهیم برای تولید مواد افزودنی طراحی کنیم و بتوانیم قطعات تولیدی برای خودروهای تولیدی را چاپ کنیم. “